poniedziałek, 4 maja 2020

Lekcja 6.05.2020 (środa)

Witam Was na kolejnych zajęciach , no i już środa. Czas szybko płynie 😉

W tym tygodniu dużo czasu spędziliśmy w ogrodzie… Dziś 

czas poznać ogród, jako miejsce wypoczynku i relaksu. 


Otwórzcie podręczniki na stronie 68 i przeczytajcie wiersz Doroty Gellner


pt. „W hamaku”,  spróbujcie odpowiedzieć na pytania pod tekstem. 


W wierszu autorka napisała:

    

      „Wiszę w hamaku jak w pajęczynie”
      „Trawnik jak rzeka płynie”.
      „Jak wielki pająk tak sobie wiszę…

To są porównania. Hamak porównany jest do pajęczyny, trawnik do płynącej do rzeki. 
W porównaniach używamy spójnika  jak.




W życiu codziennym często używamy porównań np. :
Uparty jak osioł.
Szybki jak strzała.
Jasny jak słońce.

Otwórzcie teraz zeszyty ćwiczeń i wykonajcie ćwiczenia ze str. 74 i 75.

Jak z pewnością zauważyliście czytając wiersz pt. " W hamaku" , autorka pisała o odpoczynku w ogrodzie.

Otwórzcie podręczniki na str. 69 i przeczytajcie informacje a następnie obejrzyjcie prezentację :


Który ogród podobał wam się najbardziej ? - czekam na odpowiedzi w KOMENTARZACH.😊

PRZERWA: Czas na drugie śniadanie  i ruch przy muzyce.





MATEMATYKA


Wczoraj poznaliście różne rodzaje linii : prostą, krzywą i łamaną, pamiętacie te linie nie miały zaznaczonego początku, ani końca.
Dziś zajmiemy się taką linią prostą, która ma zaznaczone punkty – czyli początek i koniec, takie punkty zaznaczamy na linii kropką lub kreską i oznaczamy wielką literą i nazywamy
ODCINKIEM.


Otwórzcie zeszyty z matematyki i zapiszcie ;
                                             

                 
Zapiszcie do zeszytu informację do zapamiętania , pod informacją narysuj dwa odcinki ( od linijki ). Odcinek AB o dług. 3cm i odcinek DE o długości 7cm.


ZAPAMIĘTAJ!

  NAJKRÓTSZĄ DROGĘ MIĘDZY DWOMA PUNKTAMI NAZYWAMY ODCINKIEM.



Otwórzcie podręczniki na stronie 117 i ustnie wykonajcie ćw. 1,2,3,4. Następnie w zeszycie ćwiczeń wykonajcie ćwiczenia ze str.58 i 59.

Kończymy na dzisiaj zajęcia , pozdrawiam Was i zapraszam na jutro :)

11 komentarzy:

  1. Mi najbardziej podoba się ogród francuski.
    Lenka Żurek

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi się najbardziej podoba ogród francuski i chiński :D

    pozdrawiam Nadia

    OdpowiedzUsuń
  3. Najbardziej podoba mi się ogród włoski 😍😍😍
    Marysia

    OdpowiedzUsuń
  4. Miłego dnia😊🚲
    Marysia

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi najbardziej się podobał ogród chiński.
    Zuzia U

    OdpowiedzUsuń
  6. Też życzę miłego dnia.
    Zuzia U

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi podoba się najbardziej ogród chiński.

    Pozdrawia Piotruś.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi podoba się najbardziej ogród japoński.Pozdrowienia dla Pani i całej mojej klasy.
    Pozdrawiam Maja Sośnierz:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Najbardziej spodobał mi się ogród francuski ;) Julia

    OdpowiedzUsuń
  10. Mi najbardziej się podobał ogród francuski.
    IGOR;)

    OdpowiedzUsuń
  11. W waszych wyborach zwyciężył ogród francuski 😊

    OdpowiedzUsuń