poniedziałek, 27 kwietnia 2020

Lekcja 29.04.2020 (środa)

Witajcie na dzisiejszych zajęciach. 

Początek wiosny to czas intensywnych prac w ogrodzie.

Do dzisiejszych zajęć wprowadzi Was piosenka , proszę posłuchajcie jej uważnie - a może potraficie ją zaśpiewać?☀





Otwórzcie podręczniki na stronie 60/61 i przeczytajcie bardzo uważnie  jakie czynności wykonuje się wiosną w ogrodzie,  oraz jakich narzędzi używa się do wykonywania prac w ogrodzie.
Następnie wykonajcie ustnie ćw. 1 i 2 zestr.61.

Teraz wykonajcie   ćwiczenie : PRACE W OGRODZIE - kliknij

 Otwórzcie zeszyty zapiszcie notatkę z j. polskiego :


Na podstawie zdobytych wiadomości proszę te zdania :

Podlewamy wodą.
Przekopujemy ziemię.
Zagrabiamy spulchnioną ziemię.
W zrobionym rowku wysiewamy nasiona.
Usuwamy chwasty.
Wytyczamy ścieżki i grządki.
Czekamy na pierwsze rzodkiewki.
Nawozimy ziemię.

Wpisać do zeszytu w odpowiedniej kolejności wykonywanych etapów pracy podczas siania rzodkiewki ( przypominam o  bezbłędnym i ładnym piśmie !!)

Następnie proszę w przepisanych zdaniach podkreślić czasowniki .

Proszę teraz wykonać ćwiczenie : NARZĘDZIA OGRODNICZE- kliknij

 A następnie  w zeszycie ćwiczeń wykonajcie ćw. 4 - 6 str. 69


Czy wiecie co to znaczy - uprawa ekologiczna ?

Podczas uprawy ekologicznej korzysta się z naturalnych nawozów, oraz naturalnego zwalczania szkodników. Aby poszerzyć swoje wiadomości obejrzyjcie film :






PRZERWA-  Czas na przerwę i zdrową przekąskę- może pyszną rzodkiewkę. Trochę ruchu też nie zaszkodzi.
                                                          



Wracamy do zajęć !

Przypomnijmy sobie co to jest zdanie oraz co to znaczy rozwijamy zdanie ?

Proszę uważnie obejrzeć filmik (  dla utrwalenia można ustnie wykonać ćwiczenia z filmiku):





Proszę samodzielnie wykonać ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń ze str. 68

Z matematyki ćwiczymy mnożenie i dzielenie w zadaniach tekstowych. Wykonajcie ćwiczenia ze strony 52-53 ( zadanie 6 dla chętnych)

Pozdrawiam Was pani Bożena!

9 komentarzy:

  1. Dzień dobry,
    mój wynik quizu to 5/5 w 25.s
    Marysia(:

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wszystkie te prace wykonałam wczoraj z mamą w ogrodzie(:
    Marysia

    OdpowiedzUsuń
  3. Z drugiego testu "narzędzia ogrodnicze" dostałam 8/8 w 52.s
    Marysia(:

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja z quizu mialam 5/5
    w 35 sekund.
    Z druiego testu zdobylam 8/8
    w 1 minute i 30 sekund.
    Lenka Zurek

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry,
    Ja też zdobyłam 5/5 i 8/8 w quizach :)
    Życzę miłego popołudnia.
    Zuzia U.

    OdpowiedzUsuń
  6. Quiz zrobilem bez bledow,

    szkoda bo u nas pada a teraz mialem isc na rower:( Piotrek

    pozdrawia wszystkich

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja z pierwszego kłizu dostałem 5/5 a z drugiego kłizu 7/8
    IGOR:)

    OdpowiedzUsuń